Vanaf 1 mei 2021 gaan CoPilot en van Spaendonck Online samen verder. Het doel: personeelszaken eenvoudig maken voor het mkb.
Van Spaendonck Online werd in 2015 opgericht als het administratiekantoor binnen de moederorganisatie Van Spaendonck. Loket.nl, dat onder diezelfde moederorganisatie valt, wilde via het administratiekantoor leren van vragen en feedback van werkgevers over de salarissoftware. Feedback die intern vervolgens is teruggegeven aan de ontwikkelaars van Loket.nl. Zes jaar later bedient het kantoor ruim vierduizend ondernemers, met succes. De Helpdesk ontvangt gemiddeld een 8.6 van haar klanten.
Indiensttreding digitaliseren
Afke Vissers, manager CoPilot – voorheen Van Spaendonck Online – , ziet echter dat werkgevers ook met andere personeelszaken worstelen: “Bij veel mkb-bedrijven worden personeelszaken nog ad hoc en op papier geregeld. Daarom wilden we graag ook het administratieve proces voor de indiensttreding digitaliseren. Dankzij de samensmelting van Van Spaendonck Online en CoPilot bieden we nu een digitale oplossing voor contracteren, inwerken én verlonen.”
De waarde van feedback
Contracteren en de (online) inwerkprogramma’s worden gratis aangeboden. Afke legt uit waarom: “Zie het als een cadeautje voor werkgevers om hun het leven makkelijker te maken. In deze crisis hebben velen het al moeilijk genoeg. In plaats van een betaling, vragen we er feedback voor terug. Uit het verleden hebben we namelijk geleerd, dat juist feedback en input van onze klanten ons helpt bij het verbeteren van onze producten.”
Werkgevers die gratis gebruik willen maken van contracteren en (online) inwerken, kunnen zich hier aanmelden.