Jij begrijpt dat een goed digitaal onboarding programma ervoor zorgt dat een nieuwe medewerker goed geïnformeerd is en zich nog voor de eerste werkdag al welkom voelt bij de organisatie. Dat dit ervoor zorgt dat hij of zij snel inzetbaar en productief is. En dat je op deze manier kwaliteit waarborgt, tijd en kosten bespaart én je voor minder uitstroom zorgt.
Eerder al zetten we op een rij hoe digitale onboarding van nieuwe medewerkers gestructureerd, snel en succesvol is en gaven we je 6 voordelen en 7 tips. Dit keer gaan we dieper in op de functies en voordelen van het gebruik van de Onboarding-app van Loket.nl, onze partner in HR- en salarisadministratie. Voor de nieuwe medewerker én voor jou als werkgever.
Stuur je als werkgever een onboardingprogramma uit, dan ontvangt de nieuwe medewerker, de onboardee, een e-mail met een boodschap en een link naar de Onboarding-app van Loket.nl. De informatie die hij of zij in de app krijgt, is opgedeeld in drie pijlers: sociaal, strategisch en operationeel.
In het sociale deel staat alles over de organisatiecultuur, de welkomstvideo van de directeur en wie zijn of haar buddy wordt. In het strategische deel zijn de visie, missie en kernwaarden van de organisatie terug te vinden. In het operationele deel staan alle praktische zaken, zodat de nieuwe medewerker precies weet wat te verwachten vanaf de eerste werkdag. Op een tijdlijn kan hij of zij zien wanneer de proeftijd afloopt en wanneer de evaluatie plaatsvindt.
Goed om te weten: de informatie in het inwerktraject blijft tot twee weken na de eerste werkdag van de medewerker toegankelijk. Zo kan hij of zij altijd nog terugvallen op de informatie. Er is zowel een mobiele als een desktopversie van de app. Benieuwd naar het verschil tussen onboarden en inwerken?
Alles wat de nieuwe medewerker te zien krijgt, wordt uiteraard door jou als werkgever ingegeven. Binnen zes minuten registreer je je voor de Onboarding-app van Loket.nl, waarna je in je persoonlijke beheeromgeving terecht komt. Hier vind je afdelingsspecifieke templates, zodat je niet helemaal ‘from scratch’ hoeft te beginnen.
Je voert alles in zoals hierboven genoemd: iets over de organisatiecultuur, een welkomstboodschap, de visie, missie en kernwaarden van de organisatie en zo verder. Wil je aanvullende informatie verstrekken, dan maak je gemakkelijk extra velden aan. Zo maak je het in no-time volledig op maat voor jouw organisatie.
Meer weten over onboarding? Download dan vooral ook het whitepaper Beter binden en boeien? Tijd voor de volgende stap in onboarding
Verlaag de werkdruk én verhoog de kwaliteit binnen je organisatie! Binnen zes minuten ben je geregistreerd en heb je toegang tot je eigen beheeromgeving in de Onboarding-app van Loket.nl. Je betaalt pas vanaf het eerste onboardingprogramma dat je uitstuurt.