“Het is fijn om met zo’n betrouwbare partner te werken”

Wil je je talent verder ontwikkelen of actief meedoen in de maatschappij? En word je blij van muziek maken of dansen? Dan ben je bij SMK muziek & dans aan het juiste adres! Gevestigd in de Parkstad-regio, biedt deze onderwijsinstelling niet alleen lessen aan, maar bouwt ze ook aan een gemeenschap waar iedereen, ongeacht leeftijd, achtergrond en kennis, zichzelf kan ontwikkelen. Via het programma ‘Meer Harmonie in de Samenleving’ krijgt elk kind de kans om met muziek en dans in aanraking te komen: “Onze muziekdocenten zijn actief op alle basisscholen in de gemeenten Brunssum, Kerkrade en Landgraaf waar we wekelijks muziekles geven aan kinderen van groep 1 tot en met groep 8. Dit maakt ons werk vrij uniek in Nederland”, vertelt Patricia, controller bij SMK muziek & dans.

“Ik vind Loket.nl één van de fijnste systemen om mee te werken”

Toen Patricia ruim 13 jaar geleden startte bij SMK dans & muziek, werkte de organisatie al met Loket.nl. Voor Patricia was het een nieuw systeem: “Bij mijn vorige baan deed ik ook de salarisverwerking, maar met een ander systeem.” Om Loket.nl snel onder de knie te krijgen, volgde ze diverse trainingen en stond haar contactpersoon bij Loket.nl altijd klaar voor vragen. “Mijn contactpersoon, die gespecialiseerd is in de sector kunsteducatie, stond altijd klaar om mijn vragen te beantwoorden. Op deze manier raakte ik snel vertrouwd met Loket.nl”.

Door de jaren heen is SMK muziek & dans flink gegroeid en telt momenteel 70 medewerkers. Met deze groei en een herziening van Patricia’s takenpakket, werd in 2022 besloten om de salarisadministratie uit te besteden aan CoPilot – het administratiekantoor dat, net als Loket.nl,  onderdeel is van Van Spaendonck. “Achteraf gezien was het een slimme keuze om de salarisadministratie uit te besteden. Ik hou nu meer tijd over voor andere werkzaamheden. Alleen het journaliseren binnen Loket en het doorsturen van de mutaties naar Exact Online, doe ik momenteel nog zelfstandig.”

Nieuwe call-to-action

“Onze contactpersoon weet precies wat er speelt”

Elke maand is het weer zover: de salarisverwerking. Samen met de contactpersoon van CoPilot bespreekt Patricia de salarismutaties. Deze zijn vrij divers: verloning van meeruren, opname van persoonlijk opleidingsbudget, langdurig ziekteverzuim, opname van betaald of onbetaald verlof. Dit zijn vraagstukken waarbij het fijn is om een contactpersoon te hebben die alles goed in Loket.nl geregeld heeft. “Hij kent onze organisatie en de sector door en door en weet precies wat er speelt. Daarnaast kan hij ons goed adviseren bij inhoudelijke cao-vraagstukken.”

“Ik stuur regelmatig tickets in die vaak binnen 24 uur worden beantwoord, wat het contact erg prettig en toegankelijk maakt. Op de helpdesk van Loket.nl vind je bovendien veel instructievideo’s waarmee je zelf aan de slag kunt. Spelenderwijs leer je hierdoor het programma beter kennen.” 
Patricia volgt de laatste ontwikkelingen binnen CoPilot op de voet. “Het belang van een goede salarisadministratie wordt vaak onderschat. Het is daarom heel fijn om zo’n betrouwbare partner te hebben waarmee je samenwerkt.”

 

 

 

Eerst zien, dan geloven?

Plan een gratis demo: zonder zorgen jouw salaris- en HR-administratie nog efficiënter regelen. We helpen je graag!

CoPilot Character